7 důvodů, proč potřebujete hořčík

Published by Vitaslife on

1. Podpora nervového systému

Pro optimální odpočinek a relaxaci je zapotřebí dostatečné množství hořčíku. Hořčík má přímý vliv na parasympatickou větev nervové soustavy, která je také známá jako naše odvětví „odpočinku a stravování“. Je-li parasympatická větev aktivní, že jsme nejvíce uvolněni, a pokud trpíte nespavostí, mohlo by to být způsobeno nedostatkem hořčíku. Snížený nebo přerušený spánek může na nervový systém způsobit dodatečný tlak, který stimuluje uvolňování stresového hormonu kortizolu a zhoršuje spánek. Důkazy naznačují, že nízké množství hořčíku je také spojeno se sníženými hladinami dopaminu, což pomáhá uvolnění, snižuje úzkost a umožňuje uvolněné prostředí potřebné pro optimální zdraví.

2. Eliminace svalových křečí

Ať už jde o klasické bolesti, bolesti nohou nebo menstruační křeče, hledejte důvody v nedostatku hořčíku. Hořčík je relaxační minerál, který vyrovnává srážlivost vápníku a zabraňuje tomu, aby se vápník pohyboval příliš rychle přes buňky těla. Vápník aktivuje nervy a způsobuje křeče. Často může být obtížné získat správný poměr vápník-hořčík. Pokud často trpíte svalovými křečemi, neznamená to jenom, že máte příliš mnoho vápníku – můžete jednoduše potřebovat více hořčíku.

3. Potlačení bolestí hlavy a migrén

Každý, kdo někdy zažil migrénu, ví, jak mohou být oslabující. Ale víte, že hořčík může hrát určitou roli? Pacienti trpící migrénou mají často nižší hladinu hořčíku ve srovnání s těmi, kteří nikdy neprožili migrény. Je to proto, že hořčík má relaxační účinek na nervový systém a může změnit práh bolestivosti u migrény. Nižší hladiny hořčíku, které snižují prahovou hodnotu bolesti, zvyšují pravděpodobnost migrény. Zvyšování hladiny hořčíku může snížit jak frekvenci, tak závažnost migrény, bez ohledu na to, v jakém věku jste.

4. Podpora funkce zdravého srdce

Hořčík je zásadní pro pravidelné svalové kontrakce a má zvláštní afinitu k srdci. Pomáhá regulovat srdeční kontrakce, rytmus, krevní tlak a dilatace krevních cév. Nedostatek hořčíku urychluje oxidační poškození a je potřebný k boji proti volným radikálům v těle. Oxidační stres a související záněty má vedoucí úlohu ve vývoji vysokého krevního tlaku, krevních lipidů a dalších srdečních komplikací. Proto je důležité mít vysoké hladiny jak antioxidantů, tak hořčíku, abyste zajistili optimální ochranu vašeho srdce.

5. Snižování symptomů PMS

Nejen, že hořčík eliminuje menstruační křeče a migrény, ale je účinný při snižování rozsahu symptomů PMS. Hořčík a vitamin B6 jsou nejčastějšími živinami nalezenými u pacientů s PMS. Výzkumy naznačují, že hořčík může snížit příznaky nadýmání, citlivost prsu a premenstruační přírůstek hmotnosti. Hořčík také pomáhá zklidnit nervový systém a poskytuje celkovou úlevu od bolestivých období.

6. Regulace cukru v krvi

Hořčík pomáhá regulovat hladinu cukru v krvi, protože reguluje sekreci inzulínu a ovlivňuje metabolismus uhlohydrátů. Dostatečné množství hořčíku je spojeno s nižším rizikem vzniku cukrovky druhého typu a citlivosti na inzulín. Řízení hladiny cukru v krvi může snížit pravděpodobnost impulzivního stravování výměnou za rychlou fixaci energie, a proto může pomoci zabránit nežádoucímu přírůstku hmotnosti.

7. Zmírnění astmatu

Když hořčík vyrovnává účinky kontrakce vápníku, vyvolává relaxaci hladkého svalstva, bronchodilataci a snižuje bronchospazmy. Někteří zdravotníci používají hořčík jako možnost léčby u těch, kteří trpí astmatickým záchvatem, protože hořčík snižuje hyperreaktivitu dýchacích cest. Hořčík se může použít k podpoře kontroly astmatu a ke snížení výskytu a závažnosti záchvatu, pokud k němu dojde.


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *