Co se děje s Vaším imunitním systémem, když jste pod stresem?

27. března 2020

Jak stres ovlivňuje Vaši imunitu – a jak se ho zbavit

Pro většinu z nás je stres pouze součástí života. Může trvat několik hodin – například čas před závěrečnou zkouškou – nebo roky – jako když se staráte o nemocného a milovaného člověka.

Stres je někdy motivátor, který Vám pomůže. Jindy je prostě ohromující. V jakémkoliv případě, pokud je chronický, může si na imunitním systému vybírat daň.

Jaký dopad na Vás má stres?

Stres nastane, když životní události překonají Vaše schopnosti se s nimi vypořádat. Způsobuje, že Vaše tělo produkuje vyšší hladiny kortizolu (stresového hormonu).

Jednou za čas může kortizol posílit Vaši imunitu omezením zánětu. Ale v průběhu času si Vaše tělo může zvyknout na příliš mnoho kortizolu v krvi. A to otevírá dveře pro další zánět.

Kromě toho také stres snižuje tělesné lymfocyty – bílé krvinky, které pomáhají bojovat s infekcí. Čím nižší je hladina Vašich lymfocytů, tím více jste ohroženi viry, včetně běžného nachlazení.

Vysoké úrovně stresu mohou také způsobit depresi a úzkost, což opět vede k vyšším úrovním zánětu. Trvalé a vysoké hodnoty zánětu poukazují na přepracovaný a unavený imunitní systém, který Vás nemůže správně chránit.

Nemoci, které způsobují stres

Pokud nekontrolujete vysokou hladinu stresu, může ji doprovázet chronický zánět a může přispět k rozvoji a progresi mnoha nemocí imunitního systému, jako jsou:
• Artritida
• Fibromyalgie
• Lupus
• Psoriáza
• Zánětlivé onemocnění střev
Při dlouhodobém stresu se také mohou vyvinout kardiovaskulární problémy, včetně rychlého srdečního rytmu, srdečních chorob a žaludečních vředů. Rovněž budete mít větší riziko diabetu 2. typu, různých druhů rakoviny a poklesu mentálního výkonu.

Jak můžete lépe zvládat úroveň stresu?

Strategie snižování stresu nejen zklidňuje Vaši mysl, ale může také zmírnit tlak na Váš imunitní systém. Můžete podniknout kroky ke snížení krátkodobého a dlouhodobého stresu. Nejúčinnější jsou 3 taktiky:

  • Meditace: Meditujte po dobu 10 až 15 minut, třikrát nebo čtyřikrát týdně, abyste snížili stres. Snižuje hladinu kortizolu a snižuje zánět. Výzkum také ukazuje, že pomáhá předcházet rozkladu Vašich chromozomů, což vede k rakovině a předčasnému stárnutí.
  • Jóga: Cvičení jógy také snižuje hladinu stresových hormonů, zklidňuje nervový systém a snižuje zánět. Hluboké dýchání pomáhá zvýšit odolnost vůči infekci. Invertované pózy v józe pomáhají cirkulovat tekutinu v lymfatickém systému a odfiltrovat toxiny.
  • VitasLife Magnesium Glycinate: Naše magnesium bylo navrženo přesně za záměrem snížení a odbourání hladin stresu. Když máme stres, tak naše svaly jsou stažené, magnesium pomáhá díky doplnění hladin hořčíku v těle svaly uvolňovat, přináší duševní pohodu a spolupodílí se na dalších 300 enzymatických procesech v těle. Nedostatek magnesia v těle se mnohokrát rovná stresující život, proto je potřeba na jeho příjem dávat pozor.

Stres v mimořádných situacích však může být zdravý a ochranný, takže to pro nás není vše špatné. Pamatujte: je to chronický stres, který se snažíme ovládat.

–> 5 důvodů, proč je magnesium v dnešní době nezbytné a proč bychom ho měli vnímat jako prioritu