Co je magnesium?

NEDOSTATEK HOŘČÍKU TRÁPÍ VÍCE JAK 30 % ČESKÉ POPULACE

Hořčík přitom patří k jednomu z nejdůležitějších minerálům našeho tělaBez něj by nebyly dostatečně okysličené buňky, přestala by fungovat řada enzymů a důležitých pochodů v lidském organismu. Hořčík má navíc významný vliv na udržení pravidelného srdečního rytmu a velká řada vědců se přiklání k názoru, že hraje roli v případě prevence kardiovaskulárních onemocnění.

NAVRACÍ ENERGII

Hořčík zlepšuje využití kyslíku v CNS. Díky tomu se tělo cítí delší dobu svěží, energicky vyvážené a nemá problém se soustředěním.

CHRÁNÍ SRDCE

Hořčík pomáhá k udržování krevního tlaku. Spolu s dalšími minerály reguluje srdeční rytmus a slouží jako prevence infarktových stavů.

PŘINÁŠÍ KLID

Hořčík je účinný antistresový minerál, který uklidňuje nervový systém a drží jej v harmonii i při zvýšeném psychickém napětí.

DALŠÍ POZITIVNÍ ÚČINKY MAGNESIA

  • Pomáhá od bolesti hlavy
  • Napomáhá při odbourávání stresu
  • Zabraňuje svalovým křečím
  • Podporuje trávení
  • Udržuje pevné kosti, zdravé zuby a nehty
  • Zabraňuje vzniku ledvinových kamenů s obsahem vápníku
  • Snižuje riziko cukrovky
  • Zlepšuje homeostázi
  • Zvyšuje sekreci inzulinu​
  • Udržuje hladinu vápníku​​

JAK SE PROJEVUJE NEDOSTATEK HOŘČÍKU?

NOČNÍ KŘEČE

První signál nedostatku hořčíku jsou nepříjemné noční křeče v oblasti lýtek. Pokud se vám v noci hůř usíná a budíte se s bolestí, vaše tělo bojuje s nevyrovnanou hladinou hořčíku.

ZVÝŠENÁ ÚNAVA

Velmi častým projevem nedostatku hořčíku je permanentní únava a celkový útlum organismu. Běžné denní úkoly jsou najednou mnohem těžší a nepomáhá ani delší odpočinkový režim.

BOLEST HLAVY

Migrény, ale i závratě a tlaková bolest hlavy naznačuje narušení nervového systému, za který může v mnoha případech právě nedostatečný příjem hořčíku.

JAK ŘEŠIT NEDOSTATEK MAGNESIA?

1.PŘÍRODNÍ ZDROJE

První krok je zařadit do svého jídelníčku potraviny bohaté na hořčík.

Příklady přírodních zdrojů magnesia:

  • Luštěniny
  • Neslazené minerálky
  • Ořechy
  • Ovoce (banány, fíky, jablka)
  • Mořské ryby
  • Ovesné vločky, bulgur, brambory
  • Sušené meruňky

2.POTRAVINOVÉ DOPLŇKY

Druhý krok je zajistit, abyste do těla dostali DDP (doporučený denní příjem) hořčíku, který se pohybuje kolem 300 – 450 mg. Jak jsme napsali výše, dnešní potraviny už nejsou tolik bohaté na hořčík. Naštěstí můžete hladinu hořčíku udržet s pomocí potravinových doplňků.

Výhody potravinových doplňků:

  • Rychlý účinek
  • Zajištění DDP v jedné kapsli/sáčku
  • Jednoduchá manipulace
  • Skladnost
  • Kontrolovaný příjem
  • Vhodný doplněk na cesty