Nedostatek hořčíku trápí více jak 30% české populace

Hořčík přitom patří k jednomu z nejdůležitějších minerálům našeho těla. Bez něj by nebyly dostatečně okysličené buňky, přestala by fungovat řada enzymů a důležitých pochodů v lidském organismu. Hořčík má navíc významný vliv na udržení pravidelného srdečního rytmu a velká řada vědců se přiklání k názoru, že hraje roli v případě prevence kardiovaskulárních onemocnění.

Navrací energii

Hořčík zlepšuje využití kyslíku v CNS. Díky tomu se tělo cítí delší dobu svěží, energicky vyvážené a nemá problém se soustředěním.

Chrání srdce

Hořčík pomáhá k udržování krevního tlaku. Spolu s dalšími minerály reguluje srdeční rytmus a slouží jako prevence infarktových stavů.

Přináší klid

Hořčík je účinný antistresový minerál, který uklidňuje nervový systém a drží jej v harmonii i při zvýšeném psychickém napětí.

Další pozitivní účinky magnesia

  • Pomáhá od bolesti hlavy
  • Napomáhá při odbourávání stresu
  • Zabraňuje svalovým křečím
  • Podporuje trávení
  • Udržuje pevné kosti, zdravé zuby a nehty
  • Zabraňuje vzniku ledvinových kamenů s obsahem vápníku
  • Snižuje riziko cukrovky
  • Zlepšuje homeostázi
  • Zvyšuje sekreci inzulinu​
  • Udržuje hladinu vápníku​​

Jak se projevuje nedostatek hořčíku?

Noční křeče

První signál nedostatku hořčíku jsou nepříjemné noční křeče v oblasti lýtek. Pokud se vám v noci hůř usíná a budíte se s bolestí, vaše tělo bojuje s nevyrovnanou hladinou hořčíku.

Zvýšená únava

Velmi častým projevem nedostatku hořčíku je permanentní únava a celkový útlum organismu. Běžné denní úkoly jsou najednou mnohem těžší a nepomáhá ani delší odpočinkový režim.

Bolest hlavy

Migrény, ale i závratě a tlaková bolest hlavy naznačuje narušení nervového systému, za který může v mnoha případech právě nedostatečný příjem hořčíku.

Jak řešit nedostatek magnesia?

1. Přírodní zdroje

První krok je zařadit do svého jídelníčku potraviny bohaté na hořčík.

Příklady přírodních zdrojů magnesia:

  • Luštěniny
  • Neslazené minerálky
  • Ořechy
  • Ovoce (banány, fíky, jablka)
  • Mořské ryby
  • Ovesné vločky, bulgur, brambory
  • Sušené meruňky

2. Doplněk stravy

Druhý krok jak zajistit, abyste do těla dostali DDP (doporučený denní příjem) hořčíku je užívání doplňku stravy. Jak jsme napsali výše, dnešní potraviny už nejsou tolik bohaté na hořčík. Naštěstí můžete hladinu hořčíku udržet s pomocí potravinových doplňků.

učinný_magnesium

Výhody magnesia od VitasLife:

  • Rychlý účinek
  • Zajištění DDP
  • Jednoduchá manipulace
  • Skladnost
  • Kontrolovaný příjem
  • Vhodný doplněk na cesty