10 semínek s nejlepšími zdravotními benefity

Semínka jsou většinou malá a na první pohled by se mohlo zdát, že přece nedokážou pojmout tolik živin, jak se všude proslýchá. Opak je ale pravdou a z živin, které semínka obsahují, musí vyrůst za běžných okolností zdravá a odolná rostlina. Semínka ve stravě jsou velkým benefitem a mimo to, že jsou skvělým zdrojem potřebných živin, dokážou také dobře a rychle zasytit. My se dnes podíváme na 10 druhů semínek, které je vhodné začlenit do jídelníčku.

Jak semínka konzumovat?


Nejdůležitější je, aby byla semínka syrová. V tomto stavu obsahují vysoké koncentrace minerálů, rostlinných proteinů, vitamínů, enzymů a esenciálních olejů. Pokud jsou ale vystaveny teplu, produkují toxické látky a vše prospěšné se v nich denaturuje. Pražením či obalováním v čokoládě ztrácí semínka většinu svých benefitů.

Deset semínek aneb inspirace do vaší kuchyně


Chia semínka

Jsou nejbohatším zdrojem omega-3 mastných kyselin. Jejich konzumace přispívá ke snížení bolesti kloubů, ke zvýšení činnosti mozku, jsou vhodná při hubnutí a jsou prevencí proti srdečnímu onemocnění.

Alfalfa semínka

Jedná se o semínka vojtěšky, jež jsou někdy nazývána jako elixír mládí, který posiluje tělo. Pomáhá při překyselení organismu, při bolestech hlavy, kožních a trávicích problémech. Upravuje zažívání, zkvalitňuje spánek, pomáhá při detoxikaci a je zdrojem vitamínu B12.

Konopná semínka

Obsahují vysoké množství bílkovin, pomáhají při hojení ran a jsou největším rostlinným přírodním zdrojem esenciálních mastných kyselin. Omega-3 a 6, které poskytují, jsou prevencí proti kardiovaskulárnímu onemocnění.

Sezamová semínka

Mají vysoký obsah manganu i mědi, a kromě dalších živin obsahují sezamin a sezamolin, jež napomáhají snižovat hladinu cholesterolu a krevní tlak.

Černý sezam

Jedná se o neloupaný sezam, přičemž ve slupkách zůstává velké množství prospěšných látek, jako např. proteiny, vláknina, vitamíny skupiny B a E, hořčík, železo, fosfor a další.

Bazalková semínka

Podporují činnost trávicí soustavy a jsou skvělá při hubnutí, jelikož potlačují chuť k jídlu. Působí nejen na fyzické, ale také na mentální zdraví člověka, např. pomáhají zmírňovat deprese a úzkosti.

Lněná semínka

Obsahují dietní vlákninu, jež snižuje chuť k jídlu. Je v nich také kyselina ALA, která je silně protizánětlivá a může zastavit růst nádorů u zvířat a snížit riziko karcinomu u lidí.

Dýňová semínka

Jedná se o semínka, která vytváří nejvíce zásaditých látek. Jsou skvělým zdrojem vitamínu B a bílkovin. Jejich konzumace přispívá ke snížení pravděpodobnosti tvoření ledvinových kamenů.

Slunečnicová semínka

Tato semínka obsahují velké množství vitamínů E, které neutralizují volné radikály. Mají také nejvyšší obsah fytosterolu, který napomáhá ke snížení cholesterolu a je prevencí před vznikem karcinomu.

Hořčičná semínka

Přispívají ke zrychlení střevní peristaltiky a trávení, proto jsou vhodné při trávicích potížích. Mají také močopudné účinky a pomáhají při čištění ledvin a odvodňování.

Sdílejte

Podobné články

#překyselení Překyselení organizmu aneb jak se k tělu chovat lépe?

Jak je možné, že v době blahobytu ve vyspělých zemích přibývá podvyživených osob? Kvůli našim nepřirozeným stravovacím návykům dochází k překyselení organizmu, které má neblahý vliv na fungování celého našeho těla. Přirozené pH lidského těla se pohybuje okolo... Zobrazit více

#hydratace Není voda jako voda aneb jak na efektivní hydrataci?

Nikoho asi nepřekvapí, že největší zastoupení v těle má voda. Bez jejího příjmu dokážeme přežít pouze pár dní, zatímco bez jídla vydržíme až několik měsíců. Náš ontogenetický vývoj probíhá v plodové vodě, při narození obsahuje tělo člověka 80... Zobrazit více

#EMF Zdravý spánek aneb noc bez elektronických zařízení

Vaše noci jsou dlouhé, dny unavené a cítíte se neustále bez energie. Do žádné činnosti se vám nechce, nedokážete se soustředit na svou práci. Jste často nemocní. Pokud jste se v tomto našli, dost možná víme, proč... Zobrazit více

0